Als werknemer bij een bedrijf is het zo goed als vanzelfsprekend dat je alles voorhanden hebt. Op het moment dat je begint staat er netjes een laptop voor je klaar inclusief een tweetal schermen en natuurlijk niet te vergeten een muis en een toetsenbord. Het is natuurlijk niet zo dat alles wat je nodig hebt er zo maar is. Veel grote bedrijven hebben vaak een office manager in dienst, hij of zij zorgt ervoor dat van alles wat je dagelijks op kantoor gebruikt aanwezig is. Omdat het zo vanzelfsprekend is dat alles wat je nodig is, er ook daadwerkelijk is, ga je het pas echt missen als het niet meer geregeld wordt. Bij kleine bedrijven doet vaak iemand de inkopen naast zijn reguliere werkzaamheden, maar zal je net zien dat hij of zij op vakantie is en opeens begin je naast dingen te grijpen. Maar wat zijn de artikelen die eigenlijk op geen enkel kantoor kunnen ontbreken? 

De standaard dingen

Binnen een kantoor en ook vast en zeker jouw werkzaamheden, zijn er een aantal standaard dingen die niet kunnen ontbreken. Tegenwoordig heeft iedereen wel een aantekeningenboekje waarin je bijvoorbeeld op een afspraak globaal wat punten kan opschrijven. Na zo'n gesprek vergeet je vaak altijd wel iets, maar op deze manier heb je met je notitieboekje een geheugensteuntje. Ook als je bijvoorbeeld vandaag echt iets niet moet vergeten, kan je het in dit boekje opschrijven. Nog belangrijker, zonder pen kun je ook niet in je notitieboekje schrijven. Een pen is misschien wel het meest vanzelfsprekend van allemaal, maar hoe kan het dan toch dat je toch telkens om een pen bij een collega moet vragen. Of andersom natuurlijk, dat je op een gegeven moment al jouw pennen aan jouw collega's hebt uitgeleend. Het is maar één van de vele dingen die je kunt bedenken. 

De handige dingen

Er zijn ook een aantal handige dingen die op een kantoor niet kunnen ontbreken. Werk je met contracten en worden die ter plekke getekend, dan heb je uiteraard een goede printer inclusief inktcartridge nodig. Een inkcartrigde is ook iets wat je gauw vergeet, een klein voorraadje kan nooit kwaad in deze. Wat ook handig is, als je geen held ben in het plannen van je werkzaamheden, is een weekplanner. Je kunt hier natuurlijk ook je notitieboekje voor gebruiken, maar voor een beetje overzicht kan een weekplanner geen kwaad. Als je mijn blog leest, dan ga je je hopelijk beseffen wat voor werk jouw officemanager allemaal doet, waar jij zelf nooit rekening mee had gehouden. Werkse!